Ako to funguje?
- s predajcom OPEL si vyberiete auto podľa vlastnej predstavy
- predajca s Vami bude kontaktovať úpravcu, ktorý Vám výber potvrdí alebo Vám navrhne vhodnejší model OPEL pre potrebnú úpravu na využitie vozidla
- po tejto konzultácii si môžete vozidlo objednať
- počas výroby vozidla si upresníte s úpravcom všetky úpravy a zaistíte realizáciu
Naša spoločnosť spolupracuje so spoločnosťou ARES. Na tomto webe nájdete veľa užitočných informácií. Ak sa rozhodnete pre iného úpravcu, nemôžeme Vám sprostredkovanie úprav zaistiť.
Kontakty:
ARES spol. s r.o.
Banšelova 4
821 04 Bratislava
Tel.: 0248 204 541
Volajte ZDARMA: 0800 150 339
ares@ares.sk
Ukážky úprav
Elektrohydraulická plošina SKY 002 + el dvere
Kotviace zariadenie vozíka elektrické 001 + nast sedačky vozíka
PRE KLIENTOV OPEL HANDYCARS PRIPRAVILA
SPOLOČNOSŤ SVOJE PONUKY

- Komplexné prestavby a úpravy riadenia
- Prioritné zabezpečenie úprav
- Spolupráca pri výbere vhodného vozidla OPEL
- Servis po dobu 7 rokov
- Pick-up servis
Ručné ovládanie vozidla pre telesne postihnutých - základné informácie
Jedným z najdôležitejších kritérií pre zaistenie povinnosti prevádzky vozidla je voľba vhodného ručného ovládania. Konkrétny typ a systém ovládania musí v prvom rade plne vyhovovať užívateľovi a rešpektovať jeho možnosti. Detailné posúdenie a zohľadnenie požiadaviek užívateľa je vhodné riešiť konzultáciou s výrobcom zariadenia prípadne s predajcom.
Umiestnenie ručného ovládania (naľavo/napravo od volantu) je podmienené dobou používania ručného ovládania. V prípade, ak klient jazdil istý čas s určitým typom ručného ovládania (rozumie sa dlhoročné používanie ovládania, nie krátkodobé absolvovanie výcviku v autoškole), zohľadňuje sa poloha ovládania prevádzkovej brzdy , na ktorú bol klient zvyknutý (ovládanie brzdy ľavou/pravou rukou). Pokiaľ klient nejazdil dlhodobo, je voľba polohy ovládania individuálna.
Montážou ručného ovládania vozidla nedochádza k vyradeniu činnosti
konvenčného ovládania.
(vozidlo je možné aj naďalej ovládať pomocou nožného ovládača)
Rozdelenie ručného ovládania vozidla – podľa systému:
- mechanické ovládanie / elektronické ovládanieRozdelenie ručného ovládania vozidla – podľa konštrukcie ovládania:
- jednopákové ovládanie / viacprvkové ovládanieUmiestnenie zástavby ručného ovládania vozidla:
- v priestore pod volantom / v priestore stredového tunelaOvládanie automatického spojkového pedálu je riešené elektronickým ovládaním.
Individuálne úpravy pedálov vozidla (akcelerátor)- prenesenie pedálu na ľavú stranu s ovládaním:
- elektronickým / mechanickýmUmiestnenie ručného ovládania akcelerátora – mechanické / elektronické:
- kruhové nad volantom / páčkové pod volantom / pri stredovom tuneliUmiestnenie ručného ovládania prevádzkovej brzdy (použitý mechanický prevod):
- vľavo pod volantom / vpravo pod volantom / pri stredovom tuneliRučné bezdrôtové ovládanie elektrickej výbavy vozidla (ovládače na volante):
- smeroviek / stieračov / svetielSprávnou voľbou ručného ovládania si buď spríjemníme a zjednodušíme ovládanie vozidla,
alebo si ho zbytočne na pomerne dlhú dobu (10 rokov) skomplikujete.
Než si auto vyberiete.
Metodika pre správny výber a úpravu vozidla
Pri výbere vhodného typu vozidla, prípadne voľbe úpravy vozidla, je nevyhnutné zohľadniť nasledovné informácie o klientovi:
Klient je krátko v situácii imobilnej osoby, prípadne obstaranie vozidla rieši po prvýkrát
(chýbajú základné informácie o možnostiach a predstavy sú často zavádzajúce)Klient je dlhoročný a celkovo oboznámený s problematikou života so zdravotným postihnutím
(nutnosť akceptovanie požiadaviek / zvyk je železná košeľa / nové vozidlo nové možnosti)Klient rieši otázku mobility za tretiu osobu.
(mnohokrát sám nemá základné informácie / detailná konzultácia nutná)Vozidlo bude prioritne určené pre zdravotne postihnutú osobu.
(veľkosť, variabilita, funkčnosť / spríjemnenie nastupovania a ovládania)Vozidlo bude rodinné v kombinovanom režime prevádzky.
(veľkosť, variabilita, funkčnosť / úprava s minimom vplyvu na ostatné obmedzenia)Vozidlo bude iba občas využívané pre prevádzku zdravotne postihnutou osobou
(veľkosť, variabilita, funkčnosť / individuálne posúdenie možností)Zdravotne postihnutá osoba bude vodič.
(bude jazdiť samostatne / bude mať sprievodnú osobu)Zdravotne postihnutá osoba bude iba prepravovaná
(prepravovaná na sedadle spolujazdca / prepravovaná na vozíku)Klient je vozíčkar.
(paraplegik - obmedzenie nôh / kvadruplegik - obmedzené ruky i nohy)Klient je iba čiastočne pohyblivý
(čiastočne obmedzená motorika / pomalšie reakcie)Klient má problém s niektorou končatinou
(amputácia / iné obmedzenia)Nutné si uvedomiť závažnosť rozhodovania a možné následky nerozvážneho, alebo nevhodného posúdenie situácie.
V súčasnej dobe je povinnosť klienta prevádzkovať vozidlo minimálne po dobu 7 rokov.
Bohužiaľ na tento časový úsek nie je možné vždy stopercentne predvídať všetky možné zmeny, ktoré život prinesie, ale možno je eliminovať na minimum, vhodným výberom kvalitného vozidla a zariadenia s nadčasovým náhľadom.